Om oss

Syrisk-ortodoxa patriarkatets ställföreträdarskap i Sverige är en riksorganisation som företräder församlingar och stiftet vars administration och ekonomi är lekmannastyrd. Stiftens församlingar består av enskilda medlemmar under ledning av en bland lekmännen vald församlingsstyrelse. Församlingsstyrelsen ansvarar för ledning, förvaltning, administration och ekonomi i den lokala församlingen. Stiftsårsmötet är den högsta beslutande organet inom Syrisk-ortodoxa patriarkatets ställföreträdarskap i Sverige. Stiftsstyrelsen är den högsta beslutande och verkställande organet mellan stiftsårsmötet och ansvarar för ledningen och förvaltningen av Syrisk-ortodoxa patriarkatets ställföreträdarskap i Sverige.

Nedan hittar du Styrelsen för stiftelsen
2023-2025
Ordförande: Robert Halef
Vice ordförande: Suleyman Kurt