Välgörenhet

Syrisk-ortodoxa patriarkatets ställföreträdarskap håller årligen olika välgörenhet insamling för behövande människor. Dessa insamlingar har kunnat hjälpa till barn, familjer, kyrkor att klara av svåra ekonomiska situationer. Stiftsstyrelsen har under år 2020 gjort olika insamlingar som presenteras nedan.
År 2020

Insamlingen till Beirut 2020

På grund av explosionerna i Beirut har stiftet gjort en stor insamling för att akut hjälpa de familjer som har drabbats. Insamlingen blev en miljon kronor. Vi vill tacka alla som deltog i insamlingen.

Apostlagärningarna 20:35: ”Det är lyckligare att ge än att få

Insamlingen till Sankt Markus kloster 2020

Stiftsstyrelsen har tidigare i året gjort en insamling till Sankt Markus kloster i Jerusalem. Insamlingens blev ca 150 000kr och kommer att användas till syfte att renovera klostret.

Vi vill tacka alla som donerade. Apostlagärningarna 20:35: ”Det är lyckligare att ge än att få”

Insamling till Tur-Abdin 2020

På grund av rådande situation med COVID-19 har vi i stiftet gjort flera insamlingar under året. Den första insamlingen gick till Turabdin där det insamlade beloppet uppgick till ca

1 140 000 kr. Dessa pengar överfördes till de olika kyrkor och kloster som finns i området för att betala ut löner till anställda. Kyrkorna och klostren är en viktig arbetsgivare för lokalbefolkning i Tur-Abdin vars intäkter består mestadels av gåvor samt kollekt.

Vi vill tacka alla som deltog och som donerade till våra insamlingar.

Apostlagärningarna 20:35: ”Det är lyckligare att ge än att få”

Insamling till Barnen i Syrien via SOSF 2020

Suryoyo ortodoxa scoutförbund-SOSF är en av stiftets samarbetspartner. SOSF i sitt arbete för kyrkans barn och ungdomar i de både Syrisk-Ortodoxa stiften i Sverige har haft stora framgångar och varit till stor hjälp. Idag samlar de pengar till behövande barn i Syrien. Stiftet har varit med och donerat till denna insamling. Var med och bidra, information finns i affischen .

ROCK AND SAND

An country demesne message it. Bachelor domestic extended doubtful as concerns at. Morning prudent removal an letters by.

WATER HOTEL

In up so discovery my middleton eagerness dejection explained. Estimating excellence ye contrasted insensible as.
HemOm ossShopLokala församlingarKontakta oss
© Patriarkaliska ställföreträdarskapet för syrisk-ortodoxa kyrkan i Sverige - All Rights Reserved